Aangekomen in Silver Star - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Aangekomen in Silver Star - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Silver Star

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

25 November 2013 | Canada, Silver Star Mountain

Vandaag even een update na een vermoeiende dag in Silver Star

Donderdagmiddag zijn we naar Lynn Valley Canyon geweest, net ten noorden van Vancouver. Een stukje met de boot en de bus. Het gebied zelf is erg mooi. Foto's komen hopelijk later nog, al staat er al wel wat op mijn Flickr. Na een korte stop voor een foto raakte ik iets achter op de groep. Voorbij de bocht was de groep zelfs verdwenen! Even later kwam ik een andere achterblijver tegen en vonden we samen de uitgang. Maar niet zonder eerst o.a. een pad in te slaan dat steeds smaller werd met steeds grotere stenen en dat zich uiteindelijk omvormde tot een kabbelend beekje. Gelukkig vonden we een behulzame Canadees.
Bij de uitgang kwamen we twee meiden tegen die na de eerste minuut de groep al kwijt waren. Samen maar de bus terug gezocht. Intussen werd het etenstijd. De meiden wisten van een restaurant vlakbj het hostel, waar het eten tussen 4 en 6 maar 4 dollar is. Zonder btw, dat plakken ze er hier in Canada pas op de rekening aan. We kwamen kwart voor 6 pas in Vancouver aan met de boot. Maar ja, wij zijn backpackers met een krap budget, dus voor een goedkope maaltijd willen we wel rennen. Wat we dus ook hebben gedaan. Onderweg zijn we alleen wel mijn mede achterblijver verloren. In elk geval kwamen we net op tijd aan (of eigenlijk net niet) en was het restaurant, de Fun Club geloof ik, erg leuk. Er hing een jazzy sfeer met iemand op piano en de mac&cheese was erg goed, zeker voor 4 dollar plus tax.

De laatste dag in Vancouver (afgelopen vrijdag) ben ik met een groepje naar het antropologisch museum gegaan. Erg interessant om allerlei werken van de Inuit cultuur te zien. Ook leuk om de campus van de universiteit te zien. Die avond heb ik al mijn spullen weer in de backpack gekregen en afscheid genomen van de meeste nieuwe vrienden die niet naar Silver Star gaan.

De volgende ochtend vertrok de bus om 8 uur. Na een prachtige rit van 7 uur (incl. stop van een uur om boodschappen te doen) tussen met sneeuw bekapte bergen door en langs gigantische meren, kwamen we halverwege de middag aan op Silver Star. Meteen ingecheckt in de staff accommodations. Toevallig is mijn buurman in de bus, Alex, ook een van mijn kamergenoten. De kamer is netjes, maar nog niet helemaal af. Zo missen er nog wat lampjes. Sneeuw was vorige week vroeger dan anders gevallen, dus moest iedereen hard aan het werk om het resort iets eerder open te gooien. Waardoor de kamers dus even ondergeschoven kindje zijn.

Na het inchecken hebben we onze liftpassen gehaald en ontmoette ik meteen een van mijn supervisors. Een kamergenoot die er al iets langer was, Scott, is toevallig mijn collega. Hij nam ons mee naar de Saloon, de lokale hangplek, waar we meteen veel nieuwe mensen leerden kennen.

Vandaag echter geen Saloon. Na mijn eerste snowboardles ooit, ben ik aardig bont en blauw. Tegen het einde van de middag bleef ik aardig overeind, maar zonder vallen een piste af, dat is nog te hoog gegrepen. Vanmiddag heb ik meteen een snowboard en bijbehorende spullen gekocht. Na 5 maanden ben ik zo heel wat voordeliger uit dan wanneer ik alles zou huren. En als staff krijg ik overal 25% korting op. Snowboardboots kon ik helaas niet vinden, misschien kom ik die morgen tegen.

Dan ga ik namelijk waarschijnlijk naar Vernon, het dichtsbijzijnde stadje, om boodschappen te doen. Dinsdag en woensdag heb ik training, donderdag werk ik, maar vrijdag ben ik vrij. Als ik mijn boots heb, dan kan ik die dag weer boarden, hopelijk zonder zo vaak te vallen.

  • 25 November 2013 - 21:41

    Mama:

    Gelukkig ben je goed aangekomen in Silver Star. Fijn dat je veel leuke mensen ontmoet. Ik ben wel benieuwd naar je slaapkamer. Is het een kamer voor 4 personen? En zijn het stapelbedden? Hopelijk heb je het er de komende maanden goed naar je zin. Heel veel succes gewenst met het snowboarden en straks met je werk!

    Liefs, mama

  • 26 November 2013 - 04:32

    Bastiaan :

    Het is een kamer voor 4 personen en het zijn geen stapelbedden, maar een soort hoogslapers met veel opbergruimte eronder. Verder een muurtje aan 3 kanten en een gordijntje aan de 4e.

  • 01 December 2013 - 10:40

    Peter En Ria:

    Hallo Bastiaan,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We hebben je reisverslag gelezen en we wensen je een leuke tijd toe in Silver Star.

    Groeten van Peter en Ria

  • 01 December 2013 - 15:53

    Pa:

    Hey Bas,

    Hoe is is het in het mooie canada, koud?
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag neem er nog maar een met je nieuwe vrienden!

    Veel plezier
    Pa

  • 25 December 2013 - 07:48

    P:

    Merry xmass, fijen feestdagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7014

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: