Eerste dagen Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Eerste dagen Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

21 November 2013 | Canada, Vancouver

Het is nu mijn 4e volledige dag in Vancouver en tot zover is het super!

De vlucht verliep voorspoedig. Ik kwam een kwartier eerder dan gepland aan op Londen, dus ik had genoeg tijd om de vlucht naar Canada te halen. London Heathrow is gigantisch! Ik hoefde niet van terminal te wisselen, maar ik moest alsnog ruim een kwartier met een trein.
Bij de gate ontmoette ik twee collega's: een meid uit Nederland en een jongen uit Zweden. We zijn samen naar het hostel gereisd, waar we zondag rond 22.00 uur aankwamen. In het vliegtuig zat ik naast een Canadese die haar broers zou vragen of ze mij een avond de stad wilden laten zien. Meteen dus al lokale connecties gemaakt, al moet ik nog wel wat terughoren. Mijn eerste indruk van de Canadezen is in elk geval goed.

De eerste volledige dag in Vancouver zijn we met een klein en divers groepje (naast mij nog een Nederlandse, een Zweed, Australiër, Britse en Ierse) onze SIN nummers, bankrekeningen en telefoons gaan regelen. Helaas werkt mijn telefoon hier niet, dus moest ik er een kopen. Wederom was iedereen heel vriendelijk en heb ik minstens vijf keer een verhaal gehoord van een opa, moeder of nicht die ooit vanuit Nederland naar Canada is vertrokken. We zijn ook overal.

De tweede dag hebben we het toeristische Granville Island verkend, waar vooral erg duur fruit te vinden is. Vanaf daar zijn we met een bootje overgestoken en richting Stanley Park gewandeld. Er stond enorm veel wind, dus heel fijn lopen was het niet. In het hostel werd ons verteld dat we Beaver Lake in Stanley Park echt moesten bezoeken. Daar aangekomen geen bevers te zien en slechts een hoopje takken dat de naam 'dam' niet mocht dragen. Volgens een woordvoerder mogen de bevers hun gang niet gaan, omdat alle paden in Stanley Park dan zouden overstromen. Een interessant samenspel tussen mens en natuur.

Gisteren ben ik in mijn eentje naar het Vancouver Aquarium geweest, zeker een aanrader! Naast de gebruikelijke vissen en zeeleeuwen, waren er ook dolfijnen en beloega's (een witte walvis van een paar meter lang). Ook waren er shows met deze dieren met veel informatie over het onderzoek dat het aquarium uitvoert en waren medewerkers zeker in voor een praatje.
Op de terugweg heb ik een ander stukje van Stanley Park meegepakt met o.a. totempalen. Overal en altijd zie je de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond en vliegen de watervliegtuigen af en aan.

's Avonds heb ik meestal wat gedronken in het cafe bij het hostel. Met alle backpackers, waarvan ruim de helft uit Australië of Nieuw-Zeeland komt, is het altijd gezellig.

Tot zover is het dus een geslaagde week. Het enige waar ik niet aan kan wennen is dat bijna alle bedragen excl. btw zijn en zonder 15-20% fooi.

Vandaag is het plan om naar Lynn Valley Canyon te gaan, wat erg mooi moet zijn. Het weer is in elk geval goed: zonnig en lekker fris.

  • 22 November 2013 - 10:48

    Nathalie:

    Hi Bas,

    Wow gigantisch vliegveld als je van de één naar de andere gate met de trein moet! Gelukkig is het allemaal goed gegaan met de aansluiting en is je bagage ook meegereisd ;-) Leuk dat je al contact hebt met je mede-collega's! Ga je ook nog een boottocht maken om de dolfijnen in het wild te spotten? In ieder geval nog heel veel plezier!

    Groetjes,
    Nathalie

  • 24 November 2013 - 11:59

    Janet Van Seters:

    Hoi Bastiaan.

    Wat leuk om jouw op deze manier te volgen. Een hele ervaring. Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen.
    Geniet van deze ervaring.

    Groeten Bart,janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7022

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: