Schaatsen, Sinterklaas en -25 - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Schaatsen, Sinterklaas en -25 - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Schaatsen, Sinterklaas en -25

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

12 December 2013 | Canada, Silver Star Mountain

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste verslag. Er is hier ook altijd iets te doen. Als ik vrij ben, ga ik snowboarden, schaatsen, naar Vernon of alvast eten voor de volgende dagen koken. 's Avonds gaan we vaak even naar de Saloon of doen we een potje pool of tafeltennis. Weinig tijd dus om even rustig een nieuw verslag te schrijven.

Momenteel ben ik aan het werk. Het is nog erg rustig op het resort, dus er zijn maar weinig mensen die een ticket willen kopen. Afgelopen zondag zou ik de halve dag werken, maar werd ik (en een collega) om half 11 naar huis gestuurd, omdat het simpelweg te rustig was. Tot vandaag was ik verder vrij. Volgende week zou het wel drukker moeten worden, dan sta ik ingeroosterd voor zo'n 37 uur en als het eenmaal Kerst is, wordt het één grote chaos.

Gelukkig is de temperatuur nu heerlijk: zo'n -7. Een week geleden was het nog -25. Toen ben ik nog een middagje gaan boarden, maar dat is geen volledige dag vol te houden. Verder gaat het snowboarden aardig en kan ik de beginnersheuvel afkomen zonder te vallen, maar ik moet nog wel bochtjes leren. Morgen en zaterdag zijn er weer groepslessen op mijn niveau. Als er 30 minuten voor vertrek nog een plekje vrij is, mag ik als staff gratis meedoen. En anders zijn er mensen in staff accommodation die instructeur zijn en me wel even een uurtje les willen geven.

Naast het snowboarden ben ik ook gaan schaatsen. De verschillende afdelingen spelen tegen elkaar in een ijshockey toernooi en ondanks dat ik Nederlands ben, kon ik nog niet schaatsen. Ik ben nu 3x geweest en het gaat behoorlijk goed. Ik kan intussen stoppen zonder een rondje te rijden, sta aardig stabiel op de schaatsen en krijg ook het schieten van de puck onder de knie. Ik probeer elke dag eventjes te gaan, huren van schaatsen kost mij als staff maar $3 per keer. Volgende week ga ik in Vernon op zoek naar schaatsen, want tweedehands zou ik aardig goede schaatsen moeten kunnen krijgen voor maar zo'n 15 dollar en die moeten dan beter passen. Blijkbaar heb ik een maat 9 EE nodig, oftewel een wijde maat 9. Omdat de schaatsen die te huur zijn, allemaal medium zijn qua breedte, huur ik steeds een maat 13, eigenlijk dus 4 maten te groot. Ben benieuwd of ik ook echt een 9 EE kan vinden.

Verder hebben we met alle Nederlanders vorige week Sinterklaas gevierd. Dat was wel vreemd, de hele avond Nederlands praten. Maar wel gezellig. Ik heb erg veel kruidnoten en kaas gegeten. Kaas is hier overigens erg duur en het is lastig om goede kaas te vinden. Dat mis ik wel een beetje. Maar in Nederland hebben we geen poutine, friet met jus en kaas. Klinkt vies, is erg lekker!

Ook heb ik hier mijn verjaardag gevierd. Met een groepje zijn we, hoe kan het ook anders, naar de Saloon geweest. Dat is altijd gezellig. Ik wacht alleen nog wel op de verjaardagstaart, die een collega voor me zou bakken.

De komende twee dagen heb ik vrij, dus kan ik nog wat meer schaatsen en snowboarden. Na dit seizoen ben ik vast een pro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7025

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: