Australia Day - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Australia Day - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Australia Day

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

28 Januari 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste bericht. In de tussentijd is er natuurlijk weer veel gebeurd.

Om met de hockeywedstrijd te beginnen: we hebben slechts één punt gehaald (een gelijkspel) uit drie wedstrijden. In eerste instantie zouden er twee competities zijn: eentje voor de beginners en een voor de experts, maar uiteindelijk is besloten iedereen in dezelfde competitie te laten spelen. Onze tegenstanders waren behoorlijk goed. Het ene team wilde eigenlijk in de betere league spelen en het andere had spelers die over sticks heen sprongen. Tja, wat kun je daartegen beginnen? Van het laatste team hadden we eigenlijk moeten winnen, maar scoren ging wat lastig. Wel heb ik zelf nog gescoord.
Komende woensdag zijn er weer wedstrijden. Ik moet eerst nog wel naar Vernon om een nieuwe stick te kopen. Ik heb mijn stick zo intensief gebruikt, dat hij voor een groot deel gespleten is. In elk geval heb ik veel zin om weer een wedstrijd te spelen.

Verder heb ik vier keer onderaan de Comet gewerkt. Erg fijn, 's morgens snowboarden naar het werk toe, doordeweeks weinig klanten (dat betekent tablet mee om series of films te kijken) en dan rond 1 uur weer terug naar het dorp. Snowboarden van en naar het werk is vooral handig om uit te vogelen hoe goed je benen zijn. Heb ik een goede dag, dan eet ik even snel wat na het werk en ga ik meteen de berg weer op. Gisteren had ik (zowel met snowboarden als met schaatsen) eindelijk weer een goede dag. Na 2,5 week paarse en blauwe knieën waren ze eindelijk weer soepel. Dat maakt snowboarden heel wat leuker. Na vandaag heb ik weer twee dagen vrij, dus ga ik lekker veel boarden. Ik probeer deze keer mijn smartphone mee te nemen, zodat ik wat prachtige foto's kan maken. Als ik mijn goede camera meeneem de berg op, wil ik daar een hele dag voor uit kunnen trekken, dus dat laat ik nog even voor wat het is (de foto's bij dit verslag heb ik helaas niet zelf gemaakt). Misschien kan ik ook een aantal zwarte runs proberen, deze keer met opzet. Twee weken geleden pakte ik namelijk een verkeerde afslag en kon ik alleen nog kiezen tussen twee zwarte runs. Het ging best aardig, dus dat wil ik eigenlijk wel vaker proberen.

Ook was mijn kamergenoot een week geleden jarig. Toen zijn we naar een wedstrijd van de Vipers gegaan, het ijshockeyteam van Vernon. Dat was erg leuk, ze houden zeker niet in. 'We' wonnen met 5-3, dus dat was ook leuk. Een week later had Silver Star een gastheer nodig tijdens de wedstrijd. Dat heb ik toen gedaan: bijhouden welke gasten de bus in gaan, de kaartjes halen en zorgen dat iedereen weer in de bus terug zit. In ruil daarvoor kon ik gratis naar de wedstrijd en mocht ik iemand meenemen. Goede deal dus. Het was weer erg leuk, al verloren de Vipers deze keer ruim met 6-1. Tja, als je telkens naast schiet en je goalie de schoten van de tegenpartij niet stopt, wordt het lastig winnen.

Afgelopen weekend was het Australia Day. Dan vieren de Aussies de dag dat de Britse vloot voor het eerst Australië bereikte. Voor de Aussies betekent dat vooral veel feesten. En dankzij het tijdsverschil konden ze Australia Day twee keer vieren: de ene dag was het Aussie Day in Australië, daarna in Canada. Een dag eerder had ik wat locals ontmoet, die hier het weekend verbleven. Tijdens Aussie Day trok ik vooral met een van hen op, maar natuurlijk moest ik ook tijd met mijn Australische vrienden doorbrengen. In elk geval was het fijn om even met niet-staff om te gaan, even wat afwisseling, want je ziet hier natuurlijk steeds dezelfde gezichten. Eergisteren op de Canadese Aussie Day, was er ook een bikini and board shorts run. Oftewel iedereen in bikini of zwembroek de berg af, de meesten met een Australische vlag om de schouders. Helaas moest ik een volle dag werken in het dorp, dus heb ik alleen de foto's kunnen zien. En de schaafplekken, want vallen op de ijzige piste in je zwembroek laat zijn sporen achter. We kunnen wel wat verse sneeuw gebruiken (er zou de komende dagen weer een kleine 10 cm vallen).

Dat is alles voor nu. Mijn volgende update zal waarschijnlijk weer even op zich laten wachten, want komende maandag vertrek ik voor een midweek naar Victoria op Vancouver Island. Daar heb ik een gesprek met een professor over een mogelijke baan na de winter. Het leek me een goed plan om er een paar extra dagen voor uit te trekken, zodat ik genoeg tijd heb om Victoria te bekijken. Ik hoor goede verhalen over de stad, dus dat wordt vast leuk!

  • 30 Januari 2014 - 18:27

    Mama:

    Hallo Bastiaan,

    Heb je in Vernon inmiddels een nieuwe stick gekocht en bracht de stick misschien nog geluk tijdens de
    Wedstrijd van afgelopen woensdag?
    En is er inmiddels nieuwe sneeuw gevallen? Heel veel succes aanstaande week bij je sollicitatie. Werk aan de universiteit lijkt me ook wel een heel goede ervaring.
    Dus heel veel succes en ook heel veel plezier in Victoria!

    Liefs mama.

  • 05 Februari 2014 - 09:10

    Janet:

    Hoi Bastiaan,

    Wat maak jij leuke dingen mee ben zeker benieuwd naar je foto"s
    Succes met je sollicitatie zal mooi zijn als je die baan kreeg. We zullen voor je duimen.
    groeten uit het natte Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7021

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: