Welkom in 2014 - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Welkom in 2014 - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Welkom in 2014

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

05 Januari 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Hallo allemaal! Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste bericht. De afgelopen weken is het enorm druk geweest. Af en toe waren er rijen van zo'n 100 mensen om tickets te kopen, maar niemand heeft langer dan 10 minuten hoeven wachten. Ik heb steeds 6 dagen per week gewerkt en op mijn vrije dag moest ik meestal naar Vernon om boodschappen te doen. Intussen is het gelukkig wat rustiger geworden.

Morgen en overmorgen hoef ik niet te werken, dus kan ik gaan snowboarden. Over anderhalve week ga ik met mijn supervisor naar ons loket onderaan onze grootste lift, de Comet, dus tegen die tijd moet ik zonder problemen van de berg af kunnen. Dan kan ik daarna ook daar werken. Ik ben intussen 1 keer van de Comet geweest, op Eerste Kerstdag nog wel. Daarna zijn we, zeer toepasselijk, naar Christmas Bowl gegaan, wat een blauwe piste is (hier is het groen-blauw-zwart). Ik heb veel zin om weer te gaan snowboarden en om te gaan schaatsen, met de drukte ben ik maar een paar keer gegaan in de afgelopen 2 weken. Intussen heb ik wel mijn eigen schaatsen en een hockeystick en ik ben erg blij dat ik nu mijn eigen spullen heb.

Gentleman's Night was erg leuk. Grappig om iedereen in 'nette' kleding van de kringloopwinkel. Het kerstfeest met mijn collega's was ook tof. We zijn gaan bowlen en ik ben er nog steeds niet erg goed in. Maar dat geeft niet. We deden ook een variant, waarbij je elke worp op een andere manier moet doen; de ene keer met je zwakker hand, dan met een hand op je hoofd enz., wat leidde tot erg grappige taferelen.

Met kerst zelf heb ik niet veel gedaan. Omdat het steeds zo druk is geweest met werk, weet ik niet eens meer zeker wat ik op die bewuste dag heb gedaan, naast boarden. Rond die tijd hebben mijn kamergenoot en ik in elk geval zelfgemaakte poutine gemaakt. Erg lekker. Nog niet zo goed als die van Long Jonh's, mijn favoriete lokale pub (waar ze ook heerlijke warme cider hebben en de medewerkers zeer vriendelijk zijn), maar we blijven eraan sleutelen.

Met Oud & Nieuw moest je een kaartje kopen om de pubs binnen te komen. Daar hadden wij geen zin in, dus zijn we vooral in staff accommodation gebleven. Vlak voor middernacht zijn we naar buiten gegaan en hebben we sterretjes afgestoken. Het echte vuurwerk was eerder op de avond, al om half 9. Vergeleken met de chaos die we normaal in Nederland hebben, was dit vuurwerk niet erg indrukwekkend, maar nog steeds leuk om even te zien. Na de sterretjes zijn we naar de enige pub geweest, die geen entree vroeg. Na nog geen kwartier werden we verzocht de kroeg te verlaten vanwege een medisch noodgeval. Het bleek dat iemand een overdosis meth had genomen, een van Vernon's finest. Verder waren er feestjes bij mensen thuis en waren we even na 3 uur 's nachts weer terug. De volgende dag werkte ik een volledige dag, maar het was niet erg druk en ik was waarschijnlijk de soberste persoon op de berg. Al met al was het een erg leuke nacht met leuke mensen hier.

Nu, in 2014, heb ik mijn trip naar Victoria (Vancouver Island) geboekt. Begin februari verlaat ik de berg voor 4 nachten. Hopelijk kan ik uit dit reisje een baan voor de zomer slepen, maar dat wordt afwachten.

In elk geval wordt het nu even wat rustiger, met wat meer mensen tijdens de weekenden. Er komen wel weer drukkere perioden, wanneer andere vakanties beginnen, maar voorlopig hebben we onze berg weer terug. Met 2 of 3 vrije dagen per week, ga ik daar zeker goed gebruik van maken. Overdag boarden en de berg op die manier verkennen en 's avonds schaatsen. Hopelijk duurt het niet al te lang voor ik genoeg vertrouwen heb om mijn camera mee de berg op te nemen. Omdat wij hier op het hoogste punt zitten in de wijde omtrek, heb je bovenop de berg een ongelooflijk uitzicht. Ik heb nog niet uitgezocht hoeveel kilometer ver je kunt kijken, maar het loopt zeker in de tientallen. Gewoonweg prachtig.

  • 05 Januari 2014 - 21:16

    Pa:

    Hoi,
    Leuk om weer eens wat te lezen van je.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    De komende dagen komt er wel een koudegolf jullie kant op dus bereidt je er maar op voor.
    Succes verder
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7024

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: