Langlaufen, Revelstoke en mijn eerste double black - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Langlaufen, Revelstoke en mijn eerste double black - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Langlaufen, Revelstoke en mijn eerste double black

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

05 Maart 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Hier weer even een update wat ik de afgelopen week heb meegemaakt.
Vorige week ben ik voor het eerst gaan langlaufen. Omhoog en op het vlakke ging het prima, naar beneden was iets lastiger. Bij het remmen kruisten mijn skis namelijk steeds en viel ik daardoor. Uiteindelijk kwamen we bij een soort cabin aan, waar we eventjes hebben gezeten. Daarna moesten we weer terug, terwijl het al donker werd. Ik ben blij dat ik nu kan zeggen dat ik gelanglauft heb en ik kan begrijpen waarom mensen het graag doen, maar het is niet echt mijn ding. Voorlopig blijf ik bij snowboarden (en wil ik binnenkort nog leren skiën).

Ook ben ik een week geleden naar Revelstoke geweest, met de bus van half zeven. Revy is niet bepaald een beginnersheuvel, er zijn amper groene runs en maar een paar blauwe. Met de lift boven aangekomen deden anderen nog een hike naar het topje van de berg, vanwaar je via double black runs (de moeilijkste soort hier) door diepe sneeuw naar beneden kunt. Dat leek me wat te ver gegrepen, dus heb ik veel andere runs gedaan. Helaas hadden ze al bijna twee weken geen sneeuw gehad, dus was het erg ijzig. Gelukkig vond ik op hun backside nog wel veel sneeuw. Ik heb ook een aantal runs met anderen gedaan, waaronder een aantal zwarte. Daar kwam ik achteraf pas achter en ik vond ze eigenlijk best goed te doen. Verder is het uitzicht vanaf de berg werkelijk fantastisch.

Daarnaast ben ik hier eindelijk naar de backside gegaan. Vooral gisteren had ik een erg goede dag daar. Ik heb veel zwarte runs gedaan, waarop ik aardig goed bochtjes kon maken. Ik heb ook een dubbel zwarte gedaan, mijn eerste ooit. Die ging verrassend goed. Het was er eentje met moguls (hoge hobbels). Meestal hou ik totaal niet van hobbels, maar ik denk dat het voor een steile (dubbel) zwarte juist fijn is. Zo ga je niet te hard en als je valt, lig je bijna meteen stil, terwijl je bij een steile zonder hobbels (en zeker als het ijzig is) moeite hebt jezelf te stoppen als je eenmaal op de grond zit.

Morgen heb ik weer een dag vrij. Ik twijfel nog of ik weer wil gaan snowboarden en meer zwarte runs wil oefenen, of dat ik een dagje probeer te skiën. Het seizoen loopt intussen richting het einde, dus ik moet niet te lang wachten om alles te doen wat ik nog wil dit seizoen. Al heb ik sowieso aardig wat gedaan en geleerd: mijn seizoen is zeker meer dan geslaagd!

  • 05 Maart 2014 - 20:12

    Nathalie:

    Leuk hoor Bas! Spreken elkaar snel op skype!

    Groetjes,

    Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7001

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: