Afscheid, ziekte en zomerplannen - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Afscheid, ziekte en zomerplannen - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Afscheid, ziekte en zomerplannen

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

23 Februari 2014 | Canada, Silver Star Mountain

De afgelopen week ben ik helaas ziek geweest. Zo ongeveer iedereen hier is ziek, ziek geweest of begint ziek te worden. Er gaat een griepje rond. Ik had vooral last van een vervelende hoest, verkoudheid en weinig energie. Ik ben eigenlijk sinds Victoria niet meer 100% geweest, misschien dat mijn gebrek aan warme kleding toen ook een rol heeft gespeeld. In elk geval ben ik nu weer heel wat beter en heb ik uiteindelijk slechts één shift uit handen gegeven en één avond van hockeywedstrijden gemist.

Wel heb ik intussen uitgevogeld hoe ik kleine, snelle bochtjes kan maken op mijn snowboard. In plaats van grote bochten te maken, waarbij ik in principe telkens afrem door van heelside naar toeside te gaan (snowboard haaks op de glijrichting) en omgekeerd, kan ik nu recht naar beneden met hier en daar wat kleine aanpassingen. Dat betekent dat ik die dag ook heel wat sneller ben gegaan dan eerder en op de smalle 'cat tracks', de vlakke paden naar andere runs en het dorp toe, kan ik nu zigzaggend tussen langzamere mensen door in plaats van telkens te moeten remmen tot ze aan de kant gaan. Dat maakt mijn ritje van de Comet terug naar het dorp heel wat sneller. Als ik werk, ben ik namelijk verplicht de 'cat track' te nemen. Wel jammer dat ik de laatste dagen ziek ben geweest, want we hebben veel sneeuw gehad en er waren dus aardig wat geweldige dagen, die ik helaas heb moeten missen. Er komen vast nog meer goede dagen.

Komende woensdag ga ik overigens naar Revelstoke. Dan wordt er een staff trip georganiseerd en betalen we slechts $15 voor de bus en niets voor de liftpas. Revelstoke staat bekend als een van de beste bergen in de omgeving, dus ik heb veel zin om die sneeuw te verkennen. De dag ervoor heb ik ook vrij, dus dan kan ik mooi mijn benen weer vinden.

Verder heb ik afscheid genomen van Alex, mijn kamergenoot en vriend. Hij is vorige week vertrokken naar huis. Een avond voor zijn vertrek hebben we met wat mensen poutine gegeten, als waardig afscheid. Het is jammer dat hij nu weg is, want ik kon het goed met hem vinden. In elk geval heb ik in Australië een slaapplek, mocht ik die ooit nodig hebben.
Alex is niet de enige die vertrokken is. Het loopt nu richting het einde van het seizoen (we sluiten de eerste week van april), dus hier en daar gaan mensen al terug naar huis. Zo vertrekt een van mijn collega's later deze week. Daarom gaan we dinsdag langlaufen naar een soort cabin, waar we gaan eten. Ik heb nog nooit gelanglauft, dus ik ben benieuwd.

Ook begin ik plannen te maken voor de zomer. De kans dat ik werk kan krijgen in Victoria, acht ik niet heel groot. In elk geval weet ik pas eind maart of begin april of er in het nieuwe fiscale jaar wel ruimte in het budget is om mij te betalen. Zo lang wil ik niet wachten. In plaats daarvan wil ik deze zomer als counsellor werken op een Canadees summer camp. Ik heb me via een organisatie (Nyquest) aangemeld, maar ik moet de verdere procedure nog doorlopen. Op die camps speelt de natuur meestal een grote rol. Ik hoop dan ook goed gebruik te kunnen maken van mijn achtergrond in de biologie. Hopelijk komt er dus wat natuureducatie aan te pas, maar sowieso lijkt het me een erg toffe en leerzame ervaring. In welk gebied ik terecht zal komen, weet ik nog niet. De camps zitten voornamelijk in BC, Alberta, Ontario en Quebec. Omdat ik nu BC (een beetje) heb gezien, lijkt het me leuk om Ontario (met Toronto en Ottowa enz.) te zien. Het zou daar ook erg mooi moeten zijn. Minder bergen, zoals in BC en Alberta, maar meer heuvels en meren. Maar dat laat dus nog even op zich wachten, eerst de verdere procedure doorlopen, dan hoor ik of ik bij een camp mag werken en welk camp dat zal zijn en tussen het einde van dit winterseizoen en de start van het camp heb ik dan een maand of twee tijd om te reizen. Maar wat ik dan precies wil zien, dat moet ik allemaal nog gaan bedenken. Daar is nog tijd genoeg voor, nu eerst maar eens verder met het werk hier, waar de sneeuw met bakken uit de hemel komt.

  • 23 Februari 2014 - 22:28

    Mama:

    Hallo Bastiaan,

    Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat!
    Wat jammer dat Alex al naar huis is. Ik hoop dat jullie contact houden.
    Je maakt al weer plannen voor de zomer. Ik hoop dat alles goed uitkomt en je bij een leuk camp kan gaan werken.
    Bij ons is het 10 graden boven 0 en ik heb nog geen sneeuwvlok gezien, dus wat wintersport betreft ben je in Canada helemaal op je plaats.
    Ik wens je nog heel veel plezier en veel succes met het werk!

    Liefs mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7004

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: