Sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

14 Januari 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Onder het genot van poutine en cider schrijf ik jullie deze keer over hockey, radslagen en sneeuw, heel veel sneeuw.

De afgelopen week is er ruim 70 cm poedersneeuw gevallen, waarvan het overgrote deel in 2 dagen. Helaas heb ik veel gewerkt, dus toen ik uiteindelijk kon gaan snowboarden, hadden de pistegangers de sneeuw al aardig in hopen gewerkt. Geen mooi golvende piste dus, maar een aardig ruw ritje. Toch was het erg leuk om weer te oefenen en vallen in deze sneeuw doet absoluut geen pijn. Als je tot je knieën in de sneeuw bent weggezakt, is opstaan wel erg vermoeiend. Ik heb vooral de makkelijkere blauwe en de groene runs gepakt, om even goed mijn bochtjes te kunnen oefenen. Dat ging erg goed, weinig gevallen, totdat ik onderaan een run op de een of andere manier mijn snowboard tegen een sneeuwhoop stuurde en ik plots een dubbele radslag maakte. Gelukkig was de sneeuw heerlijk zacht.
Een dag eerder kon ik 's avonds nog even oefenen op de beginnersheuvel en heb ik geprobeerd om 360 graden rond te draaien (zonder los te komen van de sneeuw). Dat lukte erg goed, maar een dag later met alle sneeuwhopen wilde het niet meer lukken. Na morgen heb ik twee dagen vrij en zijn de runs weer onderhouden, want de sneeuwbuien zijn grotendeels voorbij. Dat wordt vast weer erg leuk. Hopelijk kan ik binnenkort ook mijn camera mee naar boven nemen.
Vanaf volgende week mag ik ook werken onderaan de Comet lift. Ik sta ingepland voor 3 dagen. Dagen waarop ik dus naar het werk moet snowboarden. Veel beter dan dat wordt het niet!

Helaas betekende de sneeuwval ook dat ik weinig kon schaatsen. Als je de puck en je eigen schaatsen niet eens kunt zien, laat staan het ijs, dan wordt het erg lastig. Hopelijk blijft het vanavond droog. Eigenlijk zouden we vandaag met het tickets team gaan oefenen, maar iedereen is ziek. Woensdag hebben we onze eerste hockeywedstrijd, dat wordt interessant. Ik ben benieuwd wie er gaan spelen. Ik ben in elk geval wel van de partij!

  • 14 Januari 2014 - 10:54

    Nathalie:

    He Bas,

    Leuk om weer een update te lezen! Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar die poutine, moet je in NL ook maar eens een keer maken! ;) Veel plezier in het winterse Canada, hier is nog geen sneeuwvlok gevallen!

    Groetjes,
    Nathalie

  • 15 Januari 2014 - 15:12

    Mama:

    Hallo Bastiaan,

    Ik ben blij dat het zo leuk is in Canada!

    Ik lees heel graag je verhalen op Waarbenjij.nu.
    Er zijn veel mensen ziek begrijp ik van je, maar jij hopelijk niet.
    Vandaag veel plezier met de hockeywedstrijd. Denken jullie te winnen?
    Veel succes!

    Liefs, mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7009

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: