Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Bastiaan Groot - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

16 November 2013 | Nederland, Gorinchem

Morgen is de grote dag. De backpack staat klaar. Waarschijnlijk veel te vol geladen, maar ik ben een backpackmaagd. Ik heb het hele 'reis zo licht mogelijk' dus nog niet echt door. Daarbij komt dat ik geen luchtige zomerkleren, maar dikke winterkleding mee naar Canada moet nemen. Mijn gigantische Sorel sneeuwlaarzen en mijn mooie oranje wintersportjas (ja, ze gaan me op de piste wel als Nederlander herkennen) pasten niet in de tas, die doe ik dus maar aan in het vliegtuig. Ik ben benieuwd of iemand er nog opmerkingen over zal maken.

Rond 15:00 uur vertrek ik vanaf Schiphol richting Londen. Daar heb ik 1,5 uur de tijd om het volgende vliegtuig te vinden. Mijn eerste overstap ooit, dus ik hoop dat alles goed gaat. Dan is het 9,5 uur vliegen naar Vancouver. Als ik daar land, is het 18:30 uur lokale tijd, maar half 4 's nachts in Nederland. Dat zal de eerste dagen wel vreemd aanvoelen.

Het plan is verder om de eerste week in Vancouver rond te brengen. Ik moet SIN-nummers aanvragen, zodat ik mag werken, een bankrekening openen en natuurlijk de stad zelf verkennen. De 23e ga ik met de bus naar Silver Star Mountain Resort, vlakbij Vernon. In die bus zitten mijn collega's voor de komende 5 maanden, dus ik kan tijdens de 5 uur durende reis door de Okanagan Valley alvast kennismaken. Dinsdag de 26e begint mijn training bij het Ticket Office en de 28e gaat het resort officieel open en begint mijn werk echt.

Begin april is het skiseizoen afgelopen. Wat ik dan ga doen, ligt nog helemaal open. Misschien vind ik nog wat werk in de buurt, misschien leer ik wat mensen kennen, waarmee ik de omringende natuurgebieden ga verkennen. Voorlopig staat mijn terugvlucht op 16 juli, maar ook daarin stel ik me zeer flexibel op.

Natuurlijk hou ik jullie regelmatig op de hoogte van mijn belevenissen en ervaringen in het verre Canada.

  • 17 November 2013 - 08:47

    Mama:

    Goede reis, heel veel plezier en zorg ervoor dat je weer behouden thuiskomt!

  • 17 November 2013 - 14:47

    Joke Van Den Hil:

    Ha Bastiaan,

    goede reis en vooral veel plezier daar! Fijn dat je nu de kans krijgt om dit avontuur aan te gaan. Ik hoop dat het bevalt! Ik ben erg benieuwd naar je reisverslagen!

    Groetjes,
    Joke

  • 17 November 2013 - 15:39

    Peter En Ria:

    Hallo Bastiaan,

    We wensen je een goede reis en veel plezier daar.

    Groeten van
    Peter en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 17 Juli 2014

Werken in Canada

Landen bezocht: